Followers

Tuesday, April 12, 2011

TIPS LAJUKAN CELCOM BROADBAND ANDA..

trik melajukan broadband celcom...hehehe..hari ini aku akan kongsikan satu trik untuk melajukan berukband celcom nie yg kebanyakan penguna celcm mengeluh kerana kelajuan internetnya yg kurang memuaskan jiwa...hehehe..aku pon bengang gak kekadang...lps sehari duk ngadap lappy ni..aku terjumpe lah satu tips ni..jd aku share kt korg ea..

korang pon msti alami prkare yg same kn.??sbr jer la ea..hehe..jom try..aku da try..agak la laju nyer..bleh tahan la...juz follow dis step..insyaallah...same lah kite try yer...

1. Download file ini > 
http://www.mediafire.com/?80gin4u7yp6v4d2
2. Selepas download file tersebut. extract guna winrar.
3. klik kanan pada fail “lajukancelcombb.bat”,dah klik korang ekstrakkan pada mana2 disk,cth"disk D"
4. pas tu korang klik pilih edit lagi(edit kt note tu)
5. Tukarkan “10.177.52.103″ tersebut dengan ip korang
6. Untuk mengetahui ip korang  secara tepat. sila klik start>run … taip cmd > enter … akan keluar command prompt … taip ipconfig/all
7. Sila lihat contoh gambar di bawah untuk mengetahui ip korang tu..
8. Siap
9.dan save...ok dah camtu jer..hehehe..ringkas ajer lah..korang try lah...kalo-kalo trik ini boleh membantu untuk melajukan lagi berukband celcom korang tu...
SELAMAT MENCUBE...;)

No comments:

Post a Comment


MusIc akTifKaN diRikU