Followers

Recent Visitors

Saturday, October 23, 2010

sy kehilangan bnde yg berharga dlm diri saye.=(

oh sugguh sedih kot..gelang kaki aku hilang wey..adui..ptot la ase len mcm je.ase ksong je kt kaki..tgk2 da xde..waaaaaaa....walopon hrgenye hanye 70hinggit tp duiit wey..aku syg kot.da nk dkt 3taun mlekat kt kaki aku..tup tup da ilg...perlu ke beli len???kaw nk bli kan boley gak..huk..
oh silver dimane kah kaw...aku perlukan kaw lagi la..jgn la mhilgkan diri..
=(

Friday, October 22, 2010

CINTA XPERLU ADA SEBAB?

Aku amat tertarik dengan satu 'note' yg aku amek kt sorg penulis kt fb.perhh..bez gak note die tuleh...menarik..law kaw suke bace lah..


Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminyan. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,

“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.


Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu….. 

 
Cinta sejati tidak bertambah kerana kebaikan dan tidak berkurang kerana kekurangan....

Friday, October 15, 2010

KAWAn KE lawAn?

lamenye aku x update,busy + line xde..byk cite nk d tuleh tp lenkali lah lagi...
hrni topik aku Kawan ke lawan?.
ermm..topik yg amat sensitif dlm idup aku..
kawan mmg rmai..tp kite xtaw mane kawan yg betol2 eklas nk jd kawan kite...xkire lah susah nye kite..or senang nye keadaan kite....
aku pon xphm n xtaw mne kawan aku mane lawan aku..bkn bmksud musuh d sini yer...
hidup sbg pelajar bukan je dpt tekanan study tp kdg2 kite dpt tekanan dlm persahabatan..
hey..mcm2 prangai kan.....
wey sedih kot kalo kawan yg kite syg sanggup tikam kite dr blakang..atau pon xpnah menghargai kite..haha..touching plak kaw zie..
yer aku taw kadang2 aku ade salah jgk.tp npe xbleh nk ckp face to face dgn aku??..valawokk kaw igt kaw tu xpnh wat salah ke...tp xpela..kawan punye pasal sume okey..btol x..
gini ler kawan,bile die susah kite bantu..tp ade kaw igt budi die?.bile kaw sng mule lah kaw xpueh ati erk..kawan ade ke xde ke same je time kaw snang ek..
hahah..
dunia dunia..xpelah...aku doa sgt aku d kelilingi kawan2 yg mnghargai aku dan ia bukan lawan aku.

Tuesday, October 5, 2010

proJEk projek..projek...!!!!!!!!

vvalaWOk!!..bru dpt update blog.time free xbleh nk bkak wey. line tenet macam babi sipot slow nye kaw taw..siput lagi laju kot dr berukband aku ni..da la bz dgn keje..fuh,..sem 5 mmg stress bg aku.tesangat2 lah stress.kah3..suke giler beban lah....paling tetekan skali bile pk sal projek...kami da siap wat litar sume tibe2 bile nk program hancus..xdpt wat pe..make tpakse lah kami MuLe dr awal blik..da la dpt penyelia projek tebaek lah yg hentah hape hape .siyok kan?hahaha...
sem nii jgklah aku plg byk saket...bleh kate dlm sbulan msti je saket.antibody aku lemah sgt ke hape xtaw la kan.maybe sbb stress.mmg x syak lg....huhukk. ZIE kaw mst kuatkn smgt kaw..sbr la wey..

MusIc akTifKaN diRikU